РОДОВА ЕДНАКВОСТ ПРЕКУ ГРАЃАНСКО ОБРАЗОВАНИЕ КАКО ДЕЛ ОД ПРОЦЕСОТ НА ИНКЛУЗИЈА ВО УЧИЛИШТЕТО

Thaqi, Vjosa (2025) РОДОВА ЕДНАКВОСТ ПРЕКУ ГРАЃАНСКО ОБРАЗОВАНИЕ КАКО ДЕЛ ОД ПРОЦЕСОТ НА ИНКЛУЗИЈА ВО УЧИЛИШТЕТО. Doctoral thesis, Faculty of Education - Bitola.

[thumbnail of VJOSA THAQI- PHD Thesis.docx] Text
VJOSA THAQI- PHD Thesis.docx

Download (141kB)

Abstract

Инклузивното образование е суштинско за да се овозможи секој ученик, без оглед на полот, потеклото или способностите, да има еднакви можности да учи, да учествува и да успее. Родовата еднаквост е основна димензија на овој процес на инклузија, што бара училиштата не само да предаваат за еднакви права туку и да се создадат училишни средини кои ги покажуваат правичноста и почитувањето.
Граѓанското образование обезбедува важна платформа за овие прашања, преку поттикнување критичко размислување, предизвикување на стереотипите и негување демократски вредности кај младите.
Оваа студија ги испитува перцепциите на наставниците и учениците во основните средни училишта во Косово, во врска со улогата на граѓанското образование во промовирањето на родовата еднаквост како дел од инклузивното образование. Со користење квалитативни и квантитативни методи, резултатите откриваат разлики во тоа како овие групи го гледаат влијанието на предметот и ја истакнуваат потребата од позасилен пристап кон вклучување на родовите перспективи. Во контекст на брзите социјални промени, ова истражување го нагласува итниот карактер на зајакнувањето на инклузивната практика преку граѓанското образование за изградба на училишта и општества кои се праведни, учествувачки и слободни од дискриминација.

Item Type: Thesis (Doctoral)
Subjects: Scientific Fields (Frascati) > Social Sciences > Educational sciences
Scientific Fields (Frascati) > Social Sciences > Psychology
Scientific Fields (Frascati) > Social Sciences > Sociology
Divisions: Faculty of Education
Depositing User: Josif Petrovski
Date Deposited: 05 Oct 2025 18:16
Last Modified: 05 Oct 2025 18:16
URI: https://eprints.uklo.edu.mk/id/eprint/11130

Actions (login required)

View Item View Item