Стојчевска-Везенков, Виолета (2025) УЛОГАТА НА ВОСПИТНО-ОБРАЗОВНИОТ ПРОЦЕС ВО СИСТЕМОТ ЗА УПРАВУВАЊЕ СО КРИЗИ (магистерски труд). /.
![]() |
Text
Violetamr-teza.pdf Download (12MB) |
Abstract
Улогата на воспитно-образовниот процес во системот за управување со кризи има
клучно влијание врз безбедносниот систем во една држава. Затоа со цел за
воспоставување на ефикасен и ефективен пристап за справување со кризи во воспитнообразовниот систем потребно е целокупно ангажирање и организирање на капацитетите
на институциите. Република Северна Македонија како подрачје кое е погодено и
изложено на природни и друг вид на катастрофи, посебно како резултат на климатските
промени, трусното подрачје, нерегулирани речни корита, ерозијата, изложеност на
пожари итн, како и нови ризици кои доаѓаат со новите времиња и разитокот на
општеството, значајна е потребата од воспоставување на успешен модел на воспитнообразовни методи за заштита и спасување и справување со кризи и кризни ситуации.
Кризите и ризиците можат ненадејно да се случат за многу кратко време и да ги загрозат
животот и здравјето на децата како една од најранливите категории. Поради тоа
потребата од пристап за справување со кризи и кризни ситуации во воспитнообразовниот систем е итен и неопходен.
Децата и младите го сносат најголемиот товар, тие најмалку се одговорни за
штетните влијанија на човекот врз животната средина и активностите или
неактивностите во градење на отпорноста на општеството, но ги трпат последиците сега
и во иднина ќе бидат соочени да се справат со пропустите кои ги предизвикале
претходните генерации. Огромната важност на учењето во овој процес е неминовна.
Раното учење во голема мера ќе допринесе за поефикасно справување со ризичните
ситуации. Опасните ситуации извесно е дека ќе се случуваат од нас зависи колку ќе
бидеме подготвени да се справиме со нив и колку отпорно општество ќе создадеме.
Системот за управување со кризи потребно е постојано да се прилагодува, усовршува и
надградува, неговото вложување и насочување во воспитно-образовниот систем со
раното учење ќе создаде генерации со висок степен на подготвеност и отпорност, а со
тоа и поголема безбедност на државата.
КЛУЧНИ ЗБОРОВИ: Криза, воспитно-образовен систем, управување со кризи, ризици,
предучилишна установа, безбедност, кризен менаџмент, катастрофа.
Item Type: | Other |
---|---|
Subjects: | Scientific Fields (Frascati) > Social Sciences > Educational sciences Scientific Fields (Frascati) > Social Sciences > Law Scientific Fields (Frascati) > Social Sciences > Political science Scientific Fields (Frascati) > Social Sciences > Other social sciences |
Divisions: | Faculty of Security |
Depositing User: | Ms. Olivera Trajanova |
Date Deposited: | 02 Sep 2025 11:09 |
Last Modified: | 02 Sep 2025 11:09 |
URI: | https://eprints.uklo.edu.mk/id/eprint/11027 |
Actions (login required)
![]() |
View Item |