Набљудувањето и улогата на визуелните средства при методичкото моделирање на процесот на формирање на географските поими во наставата по природа и општество

Pejchinovska, Milena (2010) Набљудувањето и улогата на визуелните средства при методичкото моделирање на процесот на формирање на географските поими во наставата по природа и општество. Horizons, International scientific journal (6). pp. 411-421. ISSN 1857-6206

[thumbnail of 292163769_NABLUDUVANETO_I_ULOGATA_NA_VIZUELNITE_SREDSTVA_PRI_METODICKOTO_MODELIRANE_NA_PROCESOT_NA_FORMIRANE_NA_GEOGRAFSKI_POIMI_VO_NASTAVATA_PO_PRIRODA_I_OPSTESTVO] Text
292163769_NABLUDUVANETO_I_ULOGATA_NA_VIZUELNITE_SREDSTVA_PRI_METODICKOTO_MODELIRANE_NA_PROCESOT_NA_FORMIRANE_NA_GEOGRAFSKI_POIMI_VO_NASTAVATA_PO_PRIRODA_I_OPSTESTVO - Published Version

Download (420kB)

Abstract

In this paper, practical ideas for effective approach to the process of forming of geographical concepts in the curricula of Nature and Society (N and S) through planed and systematical activities for observation of an adequate subject are given and through planed and systematical observation of visual aids for creating a clear picture which will make a foundation for a further generalization in the process.

Item Type: Article
Subjects: Scientific Fields (Frascati) > Social Sciences > Educational sciences
Scientific Fields (Frascati) > Natural sciences > Other natural sciences
Divisions: Faculty of Education
Depositing User: Prof. d-r Milena Pejchinovska
Date Deposited: 04 Feb 2021 20:52
Last Modified: 04 Feb 2021 20:52
URI: https://eprints.uklo.edu.mk/id/eprint/6191

Actions (login required)

View Item View Item